Facebook: Η εταιρεία ανακοίνωσε πως την τεράστια αυτή αλλαγή, δηλώνοντας πως το όνομα εκπροσωπεί καλύτερα την δραστηριότητά της.
Επίσης, σύμφωνα με το δημοσίευμα του BBC, η Facebook αποκάλυψε πως σχεδιάζει μια πρωτοποριακή υπηρεσία που θα την αποκαλεί metaverse – έναν διαδικτυακό κόσμο στον οποίο οι άνθρωποι θα μπορούν να παίζουν, να εργάζονται και να επικοινωνούν στον εικονικό κόσμο, με τη χρήση γυαλιών εικονικής πραγματικότητας.
Η αλλαγή στο όνομα του Facebook έρχεται έπειτα από ένα σερί αρνητικής διαφήμισης για το μέσο κοινωνικής δικτύωσης, μετά τις αποκαλύψεις της πληροφοριοδότη και πρώην τεχνικού της εταιρείας, Φράνσις Χόγκεν.
Η Χόγκεν μίλησε στο Κογκρέσο, αλλά και στη βρετανική βουλή και υποστήριξε πως τα υψηλά ιστάμενα στελέχη του facebook βάζουν τα κέρδη τους πάνω από την ασφάλεια των χρηστών.
Τι είναι το metaverse
Το Facebook επενδύει εδώ και πάρα πολύ καιρό στις τεχνολογίες AR (επαυξημένη πραγματικότητα) και VR (εικονική πραγματικότητα) και ουσιαστικά έχει όλες τις βάσεις στο να γίνει κάτι παραπάνω από την εταιρεία της πλατφόρμας. Πλέον, δεν θα πουλάει πρόσβαση στο Facebook ή στο Instagram, αλλά έναν online κόσμο που θα μπορούμε να ζούμε με το avatar μας, να βλέπουμε αγώνες με τους φίλους μας, να παίζουμε online με το πάτημα ενός πλήκτρου και να ταξιδεύουμε σε κόσμους που δεν έχουμε φανταστεί.
Η εξαγορά της Oculus VR πριν χρόνια και η συνεχής επένδυση σε περιεχόμενο έχει κάνει το Facebook έναν δυνατό παίκτη στο κομμάτι της εικονικής πραγματικότητας, ενώ πρόσφατα εξαγόρασε και gaming studios όπως η BigBox VR. Μέχρι και τον Μάρτιο, πάνω από 10.000 υπάλληλοι του Facebook εργάζονταν πάνω στον τομέα της εικονικής πραγματικότητας, κάτι που από μόνο του λέει πολλά.
Η κίνηση του Ζούκερμπεργκ μεταφράζεται με πολλούς τρόπους. Σε πρώτη φάση θέλει να διαχωρίσει την εταιρεία του από το Facebook, μιας και πλέον είναι μόλις μία από τις υπηρεσίες/προϊόντα του. Από την άλλη, θέλει να μπορεί να «πουλάει» ενιαία όλες τις υπηρεσίες του και να μπορεί να εκμεταλλεύεται καλύτερα εμπορικά τα πάντα, ακόμη και συνδυαστικά.
Πολλοί ανησυχούν ότι θα δημιουργήσει έναν νέο διαδικτυακό κόσμο που θα συνδέεται με τον κολοσσό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και θα μπορούσε να αποκτήσει πρόσβαση σε ακόμη περισσότερα προσωπικά δεδομένα, μετά τις κατηγορίες ότι δεν μπλοκάρει το επιβλαβές περιεχόμενο.